Oleoturisme

El camí sensorial de l’oli de Montserrat


El Bruc treballa, conjuntament amb els municipis de Collbató i Piera, per desenvolupar un projecte territorial de creació d’oferta de producte turístic associat a l'Oleoturisme al al Parc Rural de Montserrat. Una aposta per visibilitzar un territori vinculat a la cultura de l'oli i la muntanya de Montserrat.

Des del 2019, Tourislab, una consultoria especialitzada en projectes similars, ha estat realitzant diferents reunions, visites a empreses i trobades amb agents implicats en els projecte dels tres municipis per tal de fer un catàleg de productes turístics i una estratègia comuna tenint, des de la singularitat de cada municipi. L’objectiu és posar en valor l’oli verge extra de varietats locals produït al peudemont de Montserrat i atraure a nous públics al poble perquè gaudeixin del paisatge d’oliveres, de la gastronomia dels nostres restaurants i de l’oli dels nostres productors.

De tot el treball realitzat fins ara, s’ha elaborat un pla estratègic que defineix una proposta turística de futur basada en l’oli. En el cas del Bruc, els punts forts a aportar al projecte són el paisatge de camps d'oliveres al peudemont de Montserrat, proper i accessible, i l’existència de restaurants de llarga trajectòria i diversitat d’oferta amb qualitat gastronòmica.

Aquest passat 2020, l'objectiu era crear un Camí Sensorial que aporti al visitant les vivències dels productors, de la ruralitat i de l'esforç per a obtenir l'oli (d'ara i d'abans), lligar la història i la tradició, i donar a conèixer les varietat pròpies del territori que permeten obtenir un oli de qualitat gourmet.

Durant aquests mesos s'han realitzat sessions tècniques i d'assessorament a les empreses i productors i es va fer una jornada de participació de casos d'èxit d'oleoturisme de territoris d’oli de Catalunya com són la DO de Les Garrigues
 

Darrera actualització: 21.04.2021 | 18:40

Imatges

Darrera actualització: 21.04.2021 | 18:40