Servei de Mediació Ciutadana
El Servei de Mediació Ciutadana que s’ofereix des del Consell Comarcal de l’Anoia és un servei públic d’atenció a tota la ciutadania, especialitzat en la prevenció i la resolució de conflictes entre ciutadans/es dins l’àmbit comunitari. La finalitat del servei és desplegar un ventall d’accions que promoguin la convivència i el paper actiu dels ciutadans/es en la resolució dels seus propis conflictes.
Des d’aquest servei s’atenen diferents tipologies de conflictes: veïnals, espais públics, civisme, escolars, familiars, d’entitats, entre d’altres. L’objectiu és facilitar a l’abast de tots els ciutadans/es la mediació com a recurs per gestionar els conflictes, treballar en la prevenció i resolució de conflictes de manera conjunta amb els diferents serveis municipals.
També es fan dinàmiques als centres educatius de la comarca per oferir estratègies a l’alumnat i eines al professorat per gestionar de manera pacífica els conflictes. A més a més, existeix un circuit de prevenció, detecció i intervenció enfront de situacions d’alerta per la convivència.
Es pot contactar amb el Servei de Mediació Ciutadana de l’Anoia a través de l’adreça electrònica mediacio@anoia.cat o al telèfon 699 664 718. L'horari d'atenció del servei de mediació ciutadana de l'Anoia és dilluns i dijous de 8h a 15h, i dimarts de 8h a 16:30h.